PROSEDUR TEMPAHAN

Assalamualaikumwarahmatullah... sekadar ingin berkongsi hasil kerja tangan untuk manfaat bersama

Friday, December 14, 2012

SARUNG TILAM BABY

Rasanya saya sudah ketagih memotong dan mencantum kain kecik2. Buktinya... haha..


Ada lebihan kain wat baju tidur anak-anak lama dulu.. Saya combine dengan kain hijau polkadot hijau juga lebih wat baju tidur deorang. Dah potong, jahit dan potong kali kedua..

Jadi segtiga tu..! Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan.. Saya cari jalan kat internet le... maka semua nya dah cantum dan jadi cenggini.

Saya tak ingat le pattern ni nama pe. Boleh tahan le untuk percubaan kali pertama wat ikut pattern. Letak border dari kain yang sama. Kita tengok full view hehehh (macam kembang setaman jek...)

Dek kerana kes tak cukup kain, maka terjadilah tampalan pada border tu. Ada nampak cacat sket. Tapi takpe... saya cukup puas ati. Tinggal nak letak lapik belakang jek. Lepas ni boleh tayang le sarung tilam for my 3rd baby yang dijangka lahir pada April ni. 
Ada sesapa nak try hasil kerja tangan saya..? Upah..? Tak tau le nak quote. Nanti kite pikirkan yek.. (ada hati gak nak amek tempahan..!)


No comments:

Post a Comment