PROSEDUR TEMPAHAN

Assalamualaikumwarahmatullah... sekadar ingin berkongsi hasil kerja tangan untuk manfaat bersama

Tuesday, January 1, 2013

STASH

Selamat tahun baru 2013. Dan selamat menunaikan azam baru. Sebelum tu, azam tahun lepas adakah terlaksana..? Tepuk dada tanya hati yek..

Azam saya tahun ni? Tanak tipu.. Tapi memang takde target nak simpan azam lebih-lebih. Cuma mengharapkan selamat segala-galanya (almaklumle dok tunggu due April nih). Kali ke3 sebenarnya lebih menyeramkan. Teringat pengalaman yang lepas2.

Ni cerita sebelum tahun baru. Punyalah mengemas bilik jahit haritu (itu pun sebab ada orang macam dah bersuara) heheh... Baru lah disedari yang banyak sungguh perca-perca kain yang saya simpan. Berkotak-kotak. Dari kain cotton, poly ke jersey. Banyak beno saya menjahit (kui kui kui). Dah potong2 simpan yang baki. Ini antara yang saya dah 'sorting'.


Kotak tu nampak je kecik, sebenarnya tinggi. Ingatkan nak buang je perca bebanyak tu (macam yang ada orang tu suggest heheh) Tapi teringat kat mak saya. Dulu2 masa dia menjahit (kecil-kecilan jek) dia selalu kumpul kain perca and tampal-cantum jadi alas tilam lah, wat kain tutup kereta, malahan selimut pun ada. Jadi dari situlah saya dapat ilham untuk menyimpan semula kain perca tu. Ni lagi selambak.


Saya cuma asingkan perca kecik n beso. Yang nampak memang dah tak boleh wat pape tu saya potong halus2. Nak watpe. Tunggu.... !!!!

Yang beso2 tu dah ada idea nak wat apa. Tapi menunggu kesempatan. Insya Allah nanti saya tunjukkan (kes tunjuk2 je nih). Semoga berjumpa lagi.

No comments:

Post a Comment