PROSEDUR TEMPAHAN

Assalamualaikumwarahmatullah... sekadar ingin berkongsi hasil kerja tangan untuk manfaat bersama

Monday, March 11, 2013

DIAPER BAG..?


Dalam dok buat preparation barang2 baby, baru perasan saya dah miss something. Dah lama bercuti ni, barang yang tak kurang pentingnya saya tak ada lagi. Maleh plak nak jalan2 lagi mencari. Last2 saya selongkar balik perca2 kain cotton yang saya kumpulkan itu hari. Dan saya dapatlah yang cenggini.
Kira dalam kelompok warna merah dan pink. So saya pun start ukur, potong, ukur lagi. Gosok, cantum, jahit dan langkah-langkah yang sepatutnya. 

Dipendekkan cerita, produk akhirnya cenggini le... Agak besar tali dia.. Next time kita kecikkan sket ke 1.5" shj.
Bahagian satu lagi.
Jenguk sket kat dalam.
Lining dengan kombinasi hitam-putih dan sket pink. Cuba teka apa yang takde... kui kui... saya telah terlupa memasang elemen yang sangat pentng. POKET aka COMPARTMENT dalaman dia... Termenung sekejap dok pikir apa lah yang saya kejarkan sangat sampai boleh miss that part. Sabo je la. Last2 redha je lah. Sebab dah maleh nak tetas2 lagi, saya pun masukkan lah barang2 keperluan baby untuk bawak masa memecut ke spital nanti. (ada gak rasa dalam hati nak wat beg yang lain... huhuh... sempat lagi ke..?)
Barangan ibu plak kita letak je lah dalam beg pakaian biasa. Dah kire "ternahak" kata orang Perak. Kome ponah dengo ke.. kekekek.. maksudnya lebih kurang "dah nak ter***** baru nak cari lubang".

No comments:

Post a Comment