PROSEDUR TEMPAHAN

Assalamualaikumwarahmatullah... sekadar ingin berkongsi hasil kerja tangan untuk manfaat bersama

Monday, March 18, 2013

BAJU KURUNG PEPLUM

Dek kerana nak menunaikan hajat anak-anak yang nakkan baju kembang2 yang sama cam tempahan customer itu hari, maka saya pun asah balik mood menjahit. (tapi percayalah... sesapa yang dah bese menjahit memang mood sentiasa ada, cuma larat or tak larat jek) dalam kategori saya ni, di'laratkan' gak le :)

Display sket peplum yang saya siapkan.

a) circle peplum kurung with pleated skirt
pandangan depan, model baru training 2 hari (keras)

pandangan belakang - baju labuh belakang, ala2 fishtail gitu

kain susun ala2 "box pleat"

b) gathered peplum kurung with circle skirt

pandangan depan - kain memang kembang setaman
dari belakang - rasa nak tambah sash, tapi macam dah ok jek.
Saya gunakan kain cotton untuk baju2 nih. Kalau pakai kain jenis yang lebih lembut, akan jadi lebih cantik lah baju anak2 anda. 

So kalau ada yang berminat nak tempah untuk diri sendiri or anak2 dara memasing, sila contact saya. Peplum kanak2 RM28 dan RM38 untuk dewasa.
Untuk semua jenis peplum saya charge sama kecuali skirt jenis "pleated flowy".

Anda boleh menggabungkan jenis2 peplum dengan skirt nya. Ada beberapa idea yang memang banyak memberi inspirasi sekarang memandangkan trend peplum tengah hangat di pasaran. Raya ni memang confirm populasi peplum bartambah-tambah lagi. Saya tengah fikir kombinasi lain yang ada (sempat lagi memikir pasal pesen sedangkan perut dah sarat beno..)

No comments:

Post a Comment