PROSEDUR TEMPAHAN

Assalamualaikumwarahmatullah... sekadar ingin berkongsi hasil kerja tangan untuk manfaat bersama

Thursday, June 28, 2012

BLAUS RAYA

Baju kurung dah ada sepasang. Kene le ada plak t-shirt/blouse/tunic nak pakai jenjalan nanti. Herm... saya memang excited bab nak wat blouse untuk kedua puteri saya tuh. Kekadang tak sempat siap dah minta nak try. That's the joy of making clothes for them. Tak percaya.. Nanti try sendiri yek.
Meh intai projek raya yang kedua.
Dress... Herm tapi lebih tepat dikatakan blouse sebab kena pakai seluar sekali. Layan gambar yek.
pink untuk puteri 2
Kain beli kat Kamdar (yes.. that's why you all cam pernah nampak). Lengan tak berapa nampak flair sebab cotton ni nak kata tebal tak plak. Cuma memang tak nampak flair. 
oren untuk puteri 1
Yang orange ni import dari Bandung. Jauh beno berjalan kain nih. Actually kirim kat biras masa dia pegi Bandung hari tu. Mengenang kan harganya, memang terasa nak pegi beli sendiri. Murah... Murah...
kak long punya
Pandangan pada leher tak bape cantik. Macam kene letak gak satu butang. 
adik punya


Yang ni beli kat nilai3 jek. Favorite place to shop. (Heheh.. favorite ke..?)


Tips membeli belah kat nilai3. Bandingkan harga barang-barang yang anda nak beli dari satu kedai ke kedai yang lain. Memang confirm berbaloi. Tak percaya? Try dulu.


Kain yang ni saya beli sepasang RM20.00 kat gerai bawah bumbung biru tu (textile walk). Masa tengok dah memang berkenan. Tapi cam biasa saya jalan dulu. Manalah tau kot2 ada yang lagi cantik dan murah daripada tu. Saya masuk satu kedai kat area tu gak. Kedai kain ni ada dia letak lambang gedung fabrik terkenal. Memang dah agak kain-kain kat situ takde le dapat RM20.00 sepasang. Tetiba saya nampak kain yang saya tengok kat gerai luar tadi. Sebijik corak dia. Label dia pun sama. Saya pegang, rasanya pun sama. Harga ? RM 12.00 semeter. RM48.00 le sepasang. Saya pegi balik gerai tadi nak confirmkan apa yang saya tengok. Dah memang sah sama. Tak tau le kalau pandangan mata kasar saya tak nampak bezanya. Tapi memang saya terus amek je RM20.00 sepasang. Percaya atau tak, anda kena experience sendiri. Selamatkan poket anda. Huhuhuh...


Berbalik pada cite blouse ni. Kalau-kalau ada yang berminat nak tempah, call yek. Upah murah-murah jek. Sebab saya memang suka wat baju untuk gegirl nih. Nak tempah baju ibu dan anak sekali pun boleh. Sedondon le katakan.


Stop sini dulu. Till my next post, assalam..



No comments:

Post a Comment