PROSEDUR TEMPAHAN

Assalamualaikumwarahmatullah... sekadar ingin berkongsi hasil kerja tangan untuk manfaat bersama

Friday, June 29, 2012

MY BAJU RAYA

Edisi baju raya lagi. Kali ni saya punya baju raya. 2 pasang je rasanya baju kurung untuk tahun ni. Bajet maleh nak wat le ni. Satu saya wat Kurung moden. Tapi memang sempoi jek. Leher bulat, baju belah tepi and kain selisih depan.
Dah siap, jadi cenggini. 
kurung moden belah tepi
kain selisih depan
Yang satu lagi ni sutera awani (orang kata awani, saya bagitau la awani). Ni bajet tahun lepas punya baju raya. Disebabkan takut nak memotong sutera, saya simpankan aje. Bukan takut nak potong je, nak menjahitnye pun tak pernah imagine. Kehkeh... Almaklumle... Mahai tu..!! Last2 tangan ni gak yang menyudahkannya. Selamat dah jadi baju. Saya wat kurung pesak gantung. Tapi saya suka sangat kaler dia.. hijau yang tenang.. So sweet. Preview sket



kurung pesak gantung
kain selisih depan
Lepas ni tanak lah menyusahkan diri beli sutera. Payah nak jaga, payah nak manage. Memang pakai selesa. Rasa elegan jek (mana tak elegan, mahai.. huhu) Tapi pada yang memang dah biasa, price doesn't matter. Macam saya yang memang tak banyak pakai baju kurung, dan beraktiviti agak lasak dengan baju kurung, memang lupakan saja lah. Cotton dah memadai dengan saya. Ada yang setuju ke...?
Ok lah, macam dah penat memerah ayat nak letak. Till next meeting, assalam..


No comments:

Post a Comment