PROSEDUR TEMPAHAN

Assalamualaikumwarahmatullah... sekadar ingin berkongsi hasil kerja tangan untuk manfaat bersama

Saturday, June 30, 2012

BLOUSE

Kali ni saya nak share (promote lebih tepat kot) keje tangan saya dalam menghasilkan blouse (mostly for myself)
As i mentioned earlier, i like to sew a peasant style blouse. It's simple and easy. Kalau bijak bermain dengan warna dan jenis fabrik, memang it will be a very high fashion blouse (betui ke ayat nih) Nak tunjuk beberapa peasant style blouse yang pernah saya buat.




Yang ni saya wat lengan dia lain sket. Hajat nak jadikan lengan belon. Tapi cam tak berapa jadik. Mungkin tak sesuai sangat for a long sleeved. Kalau lengan yang 3 suku lagi ok kot.


Yang maroon ni saya pakai kain jersey. Kain ni memang cantik wat baju yang style macam ni, flowy dan terletak cantik. Satu je masalahnya.. Paneh le pakai. Untuk jalan malam-malam sesuai le. Tapi dalam keadaan cuaca yang tak menentu sekarang ni, memalam pun cari a-cond. Betui ka.. Heheh.


Yang ni paling latest. Warna pink you ahaks... Saya wat panjang sket. Ingat nak pakai kat umah as a dress jek. Tapi dah lengan panjang cenggitu apa citenye. Mungkin matlamat saya masa wat tu memang nak pakai kat luo kot. Ok je saya pakai aritu pegi keje. Dengan kain atau skirt lebih sesuai sebab labuh dia menjangkau ke pars lutut. Kurang sesuai dengan seluar.


Baju anak-anak saya pun memang banyak yang peasant blouse. Senang nak potong dan jahit. Pastu kalau nak bagi deorang pakai sendiri takkan boleh tertukar depan-belakang, sebab dua-dua belah pun sama. (rahsia tau).


MAybe next time saya akan wat posting about other type blouse which i made. Till then, see ya around.

No comments:

Post a Comment